tAKiDA 23/5

Igår såg jag då takida. För 15 gången. GRYM akustisk spelning. För att vara ärlig har jag bara sett dem akustiskt två gånger i hela mitt liv. Vilket känns pinsamt. Kommer ni ihåg när de signerade ...Make you breathe på Birsta (som då hette IKANO huset) och andra köpcentrum? Jag missade faktiskt allt det. Det var på den tiden då jag inte var så mycket för live musik. Men mindre än två månader förändrades detta när jag såg takida live första gången. Det var sinnessjukt och jag ville se mer och mer. Tillslut hamnade jag där jag är idag. Sett takida live 15 gånger. Ett annat band som jag en gång älskade 4 gånger.. ja, ni ser ju skillnaden! tAKiDA är det jag lever för, och det märks nog i väldigt stora drag.

Åkte ner till Birsta igår och mötte Emelie. Vi gick en sväng inne på Birsta city. Kollade på skivor på Rocks. Sen gick vi och åt på Donken. Gud vilken stressig människa som jobbade i kassan. Vi åt väl på kanske 25 min?^^ Sen började vi dra oss upp mot media markt. Då var kl nästan 14. Vi gick in en sväng på el giganten. och vi fick se att det hade börjat spöregna! Usch, usch... Som tur var slutade det fort! Då gick vi över till Media Markt. Där mötte vi Camilla, en tjej vi träffat vid två andra takida spelningar. och för att vara ärlig såblev jag först förvånad över att se henne där! De hade varit där sedan 14. Vi kom väl kanske 14.20 nångång.

Gick in till scenen och väntade. Camilla och hennes syster kom in strax efter. Scenen var alldeles för stor för en akustisk spelning! Och med staket... Gud va löjligt >_< hahha. Hur som helst så gick Krille runt och kollade på tv apparater, och eftersom jag är slow så upptäckte jag det en kvart efter de andra, typ x'D De hade t.o.m sagt det x'D hahahah. Tomas, Mattias och Pålle kom och soundcheckade. De kan knappast ha varit förvånade över att se mig. De log värsta stora smilen och sa hej. Kändes som på de gamla goda tiderna^^ hahaha. De gick av scenen ganska snabbt. Sen uttäckte JAG att Robban kollade på tv apparater med Krille och konstaterade att de kollade på något att ha i bussen! :) Om de inte har tänkt att flytta ihop, såklart^^ hahaha :D

Det blev dags för takida att gå på scenen. det var en underbar akustisk spelning på 4 låtar. de berättade att de skulle släppa en ny singel om några veckor oxå, vilket jag började jubla över. Jag var även den enda som jublade. Folk började skratta, även hela takida. Jag är stolt över att ha fått Robban att börja skratta. (a) Och på tal om Robban! Snygga tatueringar!!! :D När de gick av sträckte Mattias fram sitt plektrum till mig. Jag blir alltid lika glad över de där sakerna. :) Och speciellt när de gör som Mattias igår.

Signeringen var riktigt kul oxå. Vi trängde oss före halva kön genom att ställa sig hos Tiffanie :) Pratade ganska mycket med dem, men för att vara ärlig så minns jag bara vad Pålle och Krille sa. Och en sak som Tomas sa. Tomas ville köpa min old skiva! :D hahaha. Jag har den men inte han! :D hihi^^

     
signerad ...myb, min tredje signerade BTL, signerad sak jag fick av en gubbe på Media Markt :) och ett väldigt slitet plektrum från Mattias :D

Bilder från spelningen hittar ni här.
Videos från spelningen hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0