Hemma från Polen!

Hej :)
Nu är jag hemma från Polen. För er som inte vet så har jag och min klass varit på klass/studieresa. Vi har besökt Auschwitz och Auschwitz-Birkenau. Det var väl ganska jobbigt, har dock inte hunnit "smälta" det riktigt än.
Kan inte säga annat än att gaskammaren var jobbig... :/

Resan dit var grymt rolig, iaf färjan. Resan hem var oxå ganska rolig.. :) Men så många timmar som vi suttit på en buss... Ja, det är nog fler än vad jag NÅGONSIN suttit på en buss under hela mitt liv. Och då har jag faktiskt åkt en hel del buss.. ^^

Har fått några autografer under tiden jag var borta. Min syster var så snäll att skriva datum på baksidan av kuverten så jag skulle veta vilken dag jag fått dem :) Så snällt! Ska börja ladda upp dem om ett tag.. Tror jag ska se Auschwitz dokumentären som mamma köpte till mig för några år sedan. Har bara sett den en gång innan.. Och nu när man faktiskt varit där kanske man kan förstå mer.

För er som inte varit där rekomenderar jag verkligen det. Väldigt intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0