Stackars lilla gubben :(

Okej, jag vet att det här inte direkt har med autografer, musik eller något sånt att göra.. Men det är min blogg och jag skriver vad jag vill! :)

Min lilla hund sov inne hos syrran i natt.. Och han hade kissat STORA pölar med blod :( sedan hade han legat i dem.. Syrran tokade upp, tvättade honom och sa till mamma.. jag fick veta det för ca 1 timme sedan när jag låg och halvsov. Jag nästan flög upp från sängen och gick in till syrran och hämtade honom. Så nu ligger han här brevid mig och sover. Han flyger upp vid minsta lilla ljud, eller om jag rör mig.. men det brukar han göra. Han är nog rädd att jag ska lämna honom ensam.. Varje gång man går på toaletten på natten ligger han vid dörren och väntar (måste ha dörren stängd till rummet han sover i eftersom vi har katt.. Han tycker om att bita katten x'D hahah).

Nu ligger han på Zimbas (kattens) plats och sover, alltså. Jag sitter på mammas säng. Mammas rum ligger precis brevid mitt och när han är hos mig brukar jag stänga ut Zimba och låta Charlie vara på både mitt och mammas rum, mitt är väldigt litet och han krafsar ofta på dörren.

mamma hade en teori om blodet. Han drog in lite grenar igår, och vi vet inte riktigt vart  han tog en del av dem. Vi har några buskar med blåa bär som saften brukar bli väldigt röd av. hon sa ju det att när man äter mycket rödbetor kan man kissa konstigt.. Så han kan kanske fått i sig såna? Jag vet inte. jag är orolig iaf. Han brukar sitta ute i en lina ibland.. och han kan ju fått tag i såna bär på det sättet oxå. Han satt i en igårkväll.

Mamma har varit ute med honom nu på morgonen och då var det inget blod. det var det inte igårkväll då jag var ute med honom  sista rundan heller.. Även fast det inte var något nu så är jag orolig. Resten av familjen åker bort idag. 10 mil. Åsele marknad. Jag tänker stanna hemma med Charlie. Jag kände att jag bara var tvungen. Annars skulle vi ha lämnat honom till pappa. Men jag kan helt enkelt inte lämna honom idag. Jag ska hålla koll på honom HELA dagen. Jag ska se honom vad han än gör, och vart han än är. Han ska inte få smita...^^

23/4 - Dagen efter vi köpte honom.
  


17/5 - Tillsammans med den stora hunden i hundgården för första gången
 


28/5-2/6  - Bilder jag fick av mamma medans jag var i Polen
  
HAHA som ni ser så är det ju bara pälsen som får honom att se stor ut :) Han är ju verkligen JÄTTE liten :) haha :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch låter inget kul det där hoppas det "bara" är något han har ätit som gjort att det ser konstig ut och inte något allvarligt. Man blir ju så mammig när det gäller de där små liven. Den senaste tiden har båda mina voffsingar varit/är sjuka och det är verkligen inget skoj. Men verkar som om det är på bättringsvägen för båda två.



Jo, det är Mimikry som gjort 500 mil. Har sett dem 10 gånger. Kanske inte så mycket med tanke på hur många år jag varit ett fan men känns ganska ok i & med att de kommer från Dalarna & mest gör konserter i de trakterna.



Kan förstå att det tar tid att göra en sådan lista. Har ett anteckningsblock nånstans där jag tidigare jämt skrev upp konserter jag varit på får leta upp den nu. Men känns som det är miljarder med band/artister som tillkommit efter det. Men en hel del får man hjälp av där. Har börjat skriva och kommit på en jäkla massa känns skoj =)

2009-07-18 @ 12:42:28
URL: http://filmtvmusikautografer.blogg.se/
Postat av: Natta

Hördu, vet du vad jag tycker du kan langa åt mig? ;)

Adressen till Tom Felton ^^'

2009-07-18 @ 15:53:45
URL: http://mcflynatta.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, man blir lätt det just eftersom man inte säkert vet vad som är felet. Min vovve är galet jobbig idag eftersom jag tror hon är skendräktig. Just nu är hon nöjd med att få ligga och sova i mitt knä så det är skönt. Nu är hon iaf tyst =) Innan idag har hon pipit konstant typ



Även om jag är "lite" partisk så tycker jag verkligen du borde gå och se Mimikry om du får chansen. De är ett grymt liveband och helt underbara personer =)



Har suttit lite med min lista nu när Lingon gick med på att sova i mitt knä. Har inte hittat min bok där jag skrivit ner konserter jag varit på utan tagit hjälp av en annan sammanställning jag har på datorn över mest sedda band & gamla festivalprogram. Så min lista innehåller just nu typ 130 band/artister. Det känns lite sjukt eftersom det kommer tillkomma massor till när jag hittar den där boken...

2009-07-19 @ 00:02:48
URL: http://filmtvmusikautografer.blogg.se/
Postat av: Martina

man blir liksom lätt orolig när man inte vet vad det är för fel.. usch usch



visst blir man lurad när man duschar dom.. så äre med hugo och wille också.. pälsen gör att dom ser stor ut, men när man duschar dom så blir dom jätte små.. haha.. :P

2009-07-23 @ 17:23:46
URL: http://mingans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0